Preplachy povodňových diaľníc

19. júna 2019, Michal Kravčík, Nezaradené
V súvislosti s dnešným dramatickým preplachom povodňových diaľníc okolo Levoče len pripomínam, ako to bolo v roku 2010. Od vtedy sa nič nezmenilo v projektovaní, v navrhovaní manažmentu dažďových pre diaľnice.
 
V roku 2009 som napísal list ministrovi dopravy s pozvánkou na konferenciu po povodniach a suchu, aby sa jeho rezort dozvedel viac o nových trendoch o vplyve výstavby dopravnej infraštruktúry na povodne i sucha.
 
Aj som dostal od ministra odpoveď s komentárom, prečo jeho rezort otravujem, keď oni nemajú nič spoločne s povodňami a suchom. Tak to zhodnoďte priatelia, či je to tak.
 
Presne pred 9-timi rokmi „pribehla“ podobná supercela kúsok ďalej na západ od Levoče a zasiahla asi mesiac otvorenú diaľnicu. Tak ako dnes, aj vtedy okrem iných srandičiek dažďová voda vytrhla z pod vozovky šuter, ktorého váha určite presahovala 150 kg. https://kravcik.blog.sme.sk/c/233066/Preplachy-povodnovych-dialnic.html
 
Neviem, či to má význam niekoho o tom informovať, keď moji priatelia ma ubezpečujú už teraz, že to mám vzdať. Asi majú pravdu. Ak ľudia nestoja o poznanie pravdy, treba im umožniť, aby narazili s hlavou o múr….