Šľak ma ide trafiť z rečí premiéra o tom, že ľudia nechcú pracovať

15. februára 2017, Michal Kravčík, Nezaradené

Roberta Fica donekonečna omieľa o tom, ako ľudia na Slovensku nechcú pracovať. Je pre mňa ponižujúce písať o tom, ako množstvo ľudí v mojom okolí vie i chce pracovať.

Napíšem to, čo som včera zažil. Cestoval som RegioJetom z Košíc do Liptovského Mikuláša. V Poprade pristúpili traja Rómovia. Mali miestenky do Prahy. Dvaja z nich boli zrelí chlapi a zo slovenský šmrcnutej rómštine vyplynulo, že majú dobré kšefty v Prahe. S nimi cestoval tak asi 18 ročný mladík. Všetko bolo v pohode.

Za Šrbou som odišiel na toaletu a vrátil som sa do kupé a dvaja stevardi pod hrozbou policajnej eskorty vyzvali najmladšieho Róma, že musí vystúpiť z vlaku, aj keď má lístok. Nerozumel som situácii a keď som sa opýtal, čo sa stalo, nechceli mi odpovedať ani stevadri ani starší Rómovia. Chlapec zo strachu sa rozplakal a jeho kolegovia hľadali riešenie, ako ho vrátiť domov do Popradu, pretože prvý krát sedel vo vlaku.

Keďže som vystupoval v Mikuláši, tak som sa ponúkol, že mu budem asistovať, aby sa vrátil bezpečne domov a že ho na stanici v Mikuláši zorientujem. Ten chalan bol tak v strese, že by sa v ňom nedalo krvi dorezať. Na stanici som mu pomohol kúpiť lístok a začal som ho inštruovať, ako má sledovať odchod vlaku do Popradu. Ostal som v šoku, že tento chalan nevie čítať a nerozumie tomu, čo je na svetelnej tabuli odchodu vlaku i to, že prvý krát v živote cestuje. Po trpezlivej inštruktáži, ten chalan išiel mi pomaly bozkať ruky, za to že mu pomáham.

Doteraz so neviem rozchodiť, ako my bieli žijeme mimo realitu. Keď som si dnes večer prečítal tie pridrbnuté reči človeka, ktorý stojí na čele Vlády Slovenskej republiky a vykrikuje, že na Slovensku nemáme ľudí, ktorí by vedeli a chceli pracovať, tak nahlas kričím, že najväčším rasistom na Slovensku je Róbert Fico a my s nim!.

Ako je možné, že občan Slovenskej republiky, ktorý nie vlastnou vinou nevie čítať a nevie sa orientovať, aj keď mu na očiach vidno, že by veciam chcel rozumieť a že sa hanbí, že by rád bol aby nebol na príťaž?

A teraz k veci. Toľko všelijakých expertov, ktorí údajne rozumejú o vzdelanostnej štruktúre obyvateľstva sa pohybuje a kšeftuje so svojimi „geniálnymi“ riešeniami po Slovensku a krajina upadá?

Ja sa teda pýtam, na základe akých mechanizmov sa strategický rozhoduje Vláda Slovenskej republiky i jej premiér pri hľadaní riešení sociálnych, hospodárskych, kultúrnych i environmentálnych problémov Slovenska?

Koľko expertov prevalcovalo Slovensko s „vážnymi“ riešeniami, ktoré stáli stovky miliónov a nevedia nájsť odpoveď na to, že ľuďom treba dávať primeranú prácu a hodnú ich úrovní namiesto drbnutých stimulov pre zahraničných investorov? To fakt na to treba mať vedecké analýzy? Fakt o 5 rokov chceme žrať autá a so sklonenou hlavou milovať spasiteľa za to, že nám servíruje štrbinovú kultúru?