Založ si blog

Príbeh zneužívania eurofondov v Košiciach

Košice sú už viac ako 2 roky traumatizované rozkopávkami verejných električkových tratí. V roku 2015 sa robili križovatky a tak doprava bola odstavená na jeden rok. Po ročnom obnovení električkových tratí sa teraz robia spojnice medzi križovatkami a zas sme paralyzovaní. Táto logika rekonštrukcie električkových tratí sa nedá ničím vysvetliť.

Tak sa poďme pozrieť, ako táto trauma súvisí so strategickými dokumentmi mesta a či táto najnovšia rozkopávka je v súlade s rozhodnutiami Košického parlamentu.

Na XII. zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Košiciach dňa 12. septembra 2016 poslanci schválili uznesením číslo 494 „Stratégiu rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice“. Primátor Richard Raši, uznesenie podpísal 16. 9. 2016.

Stratégia (http://www.kosice.sk/…/pri…/uha/SRD_Zaverecna_sprava-PUM.pdf), ktorej spracovanie bolo financované z Kohézneho fondu obsahuje veľa zaujímavých súvislostí, v akom stave je Košická doprava i čo sa odporúča. Okrem iného dokument obsahuje aj návrhy, do čoho treba verejné zdroje investovať.

Na úseku električkových tratí so zlou kvalitou a potrebou rekonštrukcie sú v stratégii odporúčané električkové trate na Alejovej (od Moldavskej cesty od kruhového objazdu smerom na sídlisko Nad Jazerom), Slanecká cesta (trať na sídlisku Nad Jazerom), Južná trieda (južne od Verejného cintorína smerom na Barcu) a trať to U.S.Steel. Tieto trate sa nerekonštruujú tu, ale sa rekonštruujú na Komenského ulici, Ulici Boženy Nemcovej a na Terase.

 

21369669_1453162144762294_6714460171860120491_n

 

Otázkou je, ako je možné že sa rekonštruujú električkové tieto trate a nie tie, ktoré sú odporúčané v stratégii, ktorá bola spracovaná odborníkmi a schválená Mestským zastupiteľstvom? Investícia za viac ako 100 miliónov eur bola na základe koho zmenená? Podmienkou akejkoľvek investície z verejných zdrojov EÚ je súvis navrhovanej investície s národnými, regionálnym i lokálnymi stratégiami.

 

21430518_1453157384762770_1429433060308191233_n

 

Je tu este jedná vážna súvislosť. Mesto Košice sa rozhodlo byť platcom DPH a kvôli tomu zrejme Brusel nepreplatí mestu Košice viac ako 19 mil. eur na projekt rekonštrukcie spomínaných tratí. Brusel totiž neprepláca DPH na projekty z eurofondov a tí, ktorí rozhodovali o tom, aby sa mesto stalo platcom DPH rozmýšľali zrejme viac na tých, ktorí „obchodujú“ s DPH, ako na potreby mesta. Porozumieť záhade, prečo mesto sa rozhodlo byť platcom DPH nie je až tak zložité. Vrabce po Košiciach čviríkajú, že to súvisí s projektom parkovného v prospech kontraverznej firmy EEI, okolo ktorého bolo v Košiciach toľko emócií s realizáciou projektu parkovného.

Zrejme v meste Košice je spustených viacero strategických rozhodnutí, ktoré pre mesto sú zjavne nevyhodné. Spomínané rekonštrukcie výmeny električkových tratí, ktoré nezmyselne paralyzujú Košice sú len jednou časťou týchto zlých strategických rozhodnutí v neprospech mesta. A nie len preto že nie je v súlade so strategickými dokumentmi, ktoré schválil Košický parlament, ale hlavne preto že už niekoľko rokov Košice sú v zajatí mocipánov, pre ktorých verejná funkcia je prostriedkom vlastných obchodných záujmov na úkor verejného záujmu.

Suma sumárum: Ak si myslíte, že človek, ktorý 8 rokov rozhoduje vo verejnej funkcii v neprospech mesta, ktoré riadi, bude v inej verejnej funkcii rozhodovať inak? Bude pokračovanie aj v Košickom kraji svojvoľné rozhodovanie nového župana po regionálnych voľbách? Občania Košického kraja rozmýšľajte. A nie náhodou terajší primátor Košíc kandiduje za župana práve preto, aby ušiel pred zodpovednosťou, akým spôsobom riadi mesto?

21430599_1453161714762337_604312780130012184_n

Zopár záberov z rekonštrukcie električkovej trate na Terase jasne dokazujú, že tu rekonštrukciu nebolo treba a že táto rekonštrukcia je úplný nezmysel.

 

 

Ešte jeden postreh k Tatranským povodniam. A systémový. ..

22.07.2018

V Anglicku katastrofálne sucho, za severným polárnym kruhom horúčavy nad 30 stupňov a v Tatrách povodňová katastrófa... Dá sa to vysvetliť? Tu je môj názor: Systém starostlivosti o krajinu viac »

Jedna z príčin záplav v Tatrách

21.07.2018

Ministerstvo životného prostredia naštartovalo kampaň PROTI SUCHU. Žiaľ iba na papieri. Tak len aby Ste vedeli milí priatelia, že aj deň po lejakoch z Tatranských kopcoch steká naďalej množstvo viac »

Matečnej a Sojómyho člapkanie v dažďovej vode

09.06.2018

„Ak chceme mať v mestách príjemné životné prostredie, je potrebné zastaviť pribúdanie betónu a úbytok zelene a premyslene budovať prvky zelenej infraštruktúry. Znamená to viac trávnikov viac »

Trump

Môže Čína vybabrať s Trumpom? Možnosti na to má

23.07.2018 00:00

Ak sa v obchodnej vojne medzi USA a Čínou začnú uplatňovať aj iné opatrenia než clá, môže Čína ublížiť Amerike oveľa viac, než Amerika Číne.

castro, Miguel Díaz-Canel

Kubánsky parlament schválil novú ústavu

22.07.2018 21:50

Ústava má okrem iného zmeniť štruktúru kubánskej exekutívy a oficiálne uznať súkromné ​​vlastníctvo a voľný trh.

Nemecko Mníchov protest

Desaťtisíce ľudí protestovali v Mníchove proti politike strachu

22.07.2018 20:30

Protest bol namierený predovšetkým proti utečeneckej politike Kresťanskosociálnej únie Bavorska (CSU).

Krym most

Most-Híd o ceste poslancov na Krym: Je to neprípustné

22.07.2018 19:30

Hrozí Slovensku medzinárodný škandál? Nezaradený poslanec Peter Marček sa spolu s ďalšími kolegami z parlamentu chystá na polostrov Krym.

Michal Kravčík

skutočné hodnoty vznikajú mimo honosných palácov

Štatistiky blogu

Počet článkov: 116
Celková čítanosť: 203051x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie