Založ si blog

Scvrknuté istoty demokracie plodia extrémizmus

Raz ma oslovila žobráčka na ulici a chcela peniaze na jedlo. Povedal som jej, že ja som istoty nesľuboval a prečo sa na mňa obracia. Odpoveď bola pohotová „politikom neverím. Oni len sľubujú. Istotu jedla mám vtedy, keď si vyžobrem“. Tak som jej pripomenul, že treba voliť politikov, ktorí nerozdávajú rybu, ale ponúkajú udice. Tiež pohotovo zareagovala „…ja voliť nechodím, lebo všetci politici sú podvodníci“.

Tak milí politici, v očiach žobráčky ste podvodníci. Ľuďom, ktorí žijú v chudobe a prežívajú z dňa na deň je jedno, kto bude prezidentom, premiérom, županom, ba i primátorom. Preto je s ich hlasmi jednoduché obchodovať. V čase volieb sú pánmi oni. Vedia, že ak chcete ich hlas, musíte ich motivovať  tým, čo ich v danej chvíli osloví a nie sľubmi.

Kupčenie s voličskými hlasmi je zvlášť jednoduché v prostredí vysokej koncentrácie chudobných ľudí. Vieme dobré, že pribúda ľudí, ktorí sa dostávajú na hranicu chudoby, napriek tomu, že politici vo voľbách sľubovali istoty. Po voľbách sa istoty scvrkli len pre hŕstku vyvolených.

Prečo by mali tí, ktorí sú zodpovední za svoju rodinu, obec, región i štát, ísť voliť v čo najväčšom počte? Lebo vysoká účasť zodpovedných voličov vo voľbách, znižuje vplyv obchodne zneužitých voličov na výsledky volieb. Príklad je z volieb v roku 1998, keď sme porazili Mečiara a zachovali si vlastnú tvár. Vtedy sa volieb zúčastnilo 3 389 346 občanov, čo je 84,24%-ná účasť!

To, že politici nesplnili naše očakávania, mali by sme hľadať chybu aj v sebe. Po vyhratých voľbách sme sa vybrali na dlhý spánok a keď sme sa prebudili, boli sme nespokojní s tým, čo politici postvárali. Za to sme ich začali „mlátiť“, až sme si na vlastnej hrudi vypestovali gorily.

Slovensko bude mať šancu hodnotovo sa prinavrátiť na cestu demokracie, slobody a prosperity iba vtedy keď nebudeme v čase demokracie spať. Goethe totiž povedal: „Tí, ktorí spia v demokracii, prebúdzajú sa v totalite„.  Ja len dodávam, že len vtedy sa storočiami overené hodnoty ako česť, zmysel pre zodpovednosť, povinnosť, chuť pracovať, zmysel pre dobročinnosť, zápal pre veci verejné nebudú zosmiešňovať. Stanú sa skutočnými nepísanými zákonmi nášho spoločenstva iba vtedy, ak nebudeme spať a leňošiť v demokracii, aby sme sa neprebúdzali v totalite.

Slovensko potrebuje obnovu všetkého. Vzťahov, morálky, zákonov i zdevastovanej krajiny

21.01.2020

Je toho veľa, čo treba naprávať. Otázkou je, kde začať. Za ktorú nitku potiahnuť, aby sme boli úspešní. Ja osobne sa venujem viac ako 30 rokov vode a viem, že na jedinom, na čom sme závislí je voda. Voda je jednoducho modrou niťou života. Nebudeme mať vodu, nebudeme mať nič. Ani vzduch na dýchanie. Nebudeme mať potraviny na stole, nebudeme mať čím sa umývať. [...]

15.08.2019

Tak milí moji priatelia, mám tu oponenta. Vedecká obec na klímu si vybrala dr. Metelku, aby dokázal, že klíme vôbec nerozumiem. Tento pán už dlhšie obdobie prenasleduje moju vedeckú spôsobilosť. Okrem toho, že ma prinútil hlbšie sa zaoberať vedeckým zdôvodnením toho čo píšem, začína mi vŕtať hlavou prečo má takú dojemnú starostlivosť o moje „vedecké [...]

Vplyv CO2 na zmenu klímy je mýtus

14.08.2019

Prečo? Zo Slnka tečie žiarenie, ktoré vo vzduchoprázdnom priestore 150 mil. km nestráca žiadnu energiu. Pred vstupom do atmosféry dosahuje slnečné žiarenia intenzitu v podobe solárnej konštanty 1353 W/m2, či je to nad rovníkom, alebo napríklad nad 48-ou rovnobežkou severnej, či južnej zemepisnej šírky, alebo na póloch. Prechodom atmosféry slnečné žiarenie stráca na [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Michal Kravčík

skutočné hodnoty vznikajú mimo honosných palácov

Štatistiky blogu

Počet článkov: 157
Celková čítanosť: 485425x
Priemerná čítanosť článkov: 3092x

Autor blogu

Kategórie